SUGESTII METODOLOGICE PRIVIND REZOLVAREA TESTULUI DE EVALUARE
Constantin ŞCHIOPU Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În articol este abordată problema evaluării succesului şcolar prin intermediul testului. Se insistă asupra mai multor erori care, de regulă, sunt comise de elevi în rezolvarea următoarelor tipuri de itemi: identificarea şi comentarea unui motiv literar atestat în operă; descifrarea/ comentarea semnificaţiei titlului în raport cu mesajul global al operei; interpretarea unei figuri de stil şi raportarea ei la altă figură de stil dintr-un al doilea text; comentarea mesajului global al operei prin raportarea lui la o afirmaţie anume; raportarea operei la un gen şi la o specie literară; comentarea rolului diferitelor părţi de vorbire; caracterizarea unui personaj literar. Totodată, sunt propuse mai multe sugestii cu privire la modul de rezol- vare a itemilor în cauză în vederea lichidării lacunelor. Cuvinte-cheie: test, item, evaluare, greşeli, modalităţi, operă literară, motiv literar, figură de stil, personaj, mesaj, receptare.