ACHIEVING OPTIMAL SCHOOL CLIMATE
Nizar SHIHADI Moldova State University
Rezumat
FORMAREA UNEI ATMOSFERE OPTIMALE ÎN ŞCOALĂ Formarea unei atmosfere optimale în şcoala medie este baza lucrului educaţional, social şi moral în şcoală. Atmosfera educaţională în şcoală este o condiţie pentru instruirea şi dezvoltarea tuturor celor înrolaţi în instituţia educaţională (elevi, profesori şi părinţi). Şcoala poartă răspundere de condiţiile favorabile în dezvoltarea personală, cognitivă, emoţională, socială şi morală a elevilor. Echipa de profesori are abilitatea şi angajamentul de a promova condiţii educaţionale favorabile. Îmbunătăţirea realizărilor elevilor la învăţătură este legată ş i condiţionată de climatul optim. „Atmosfera în instituţia educaţională este factorul-cheie care afectează crearea unui mediu ce dezvoltă securitatea personală şi sentimentul de afiliere, valoarea şi respectul reciproc" [12]. Cuvinte-cheie: condiţii în şcoală, climat contributiv, educaţie, violenţă, respect, valori sociale, securitate personală.