PRINCIPIUL DIFERENŢIERII ŞI INDIVIDUALIZĂRII ÎNVĂŢĂRII PRIN PRISMA MANUALULUI ŞCOLAR
Nina BÎRNAZ, Ecaterina FARÎMA Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Societatea contemporană, caracterizată prin accelerarea progresului ştiinţific şi tehnic, prin explozia informaţională, prin fenomenul globalizării, reclamă o educaţie centrată pe elev, pe înclinaţiile, nevoile şi interesele acestuia, ceea ce va oferi şanse de formare, dezvoltare şi manifestare individuală a fiecărui elev. În acest context putem accentua importanţa principiului diferenţierii şi individualizării învăţării, care plasează în centrul procesului educaţional copilul, ţinând seama de achiziţiile sale, de ritmul şi de capacitatea sa de a deveni actor al propriei învăţări. Un mijloc didactic eficient de reflectare a principiului diferenţierii şi individualizării învăţării este manualul şcolar. Cuvinte-cheie: principiul diferenţierii şi individualizării învăţării, manual şcolar, teoria inteligenţelor multiple, taxonomia sarcinilor didactice.