IMPACTUL MASS-MEDIA ASUPRA FORMĂRII PERSONALITĂŢII ELEVULUI DE VÂRSTĂ ŞCOLARĂ MICĂ
Silvia ŞPAC Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Rezumat
În articol este analizat în detalii impactul mass-media asupra formării personalităţii elevului din treapta învăţământu- lui primar. Studiul este realizat în baza observaţiilor proprii, a analizei literaturii de specialitate şi a rezultatelor obţinute de cercetătorii din domeniul pediatriei şi explorării mass-media din SUA. Cercetarea şi descrierea rezultatelor interiori- zării informaţiilor mediatice de către şcolarul mic s-au soldat cu stabilirea acestei influenţe şi cu elaborarea schemei Impactul mass-media asupra personalităţii elevului de vârstă şcolară mică, care conţine: efectele pozitive; mecanismele şi consecinţele ce pot surveni în cazul explorării abuzive şi incorecte a mass-media în cadrul familial. Studiul poate servi drept ghid orientativ pentru familie şi cadrele didactice de valorificare a educaţiei pentru mass-media. Cuvinte-cheie: mass-media, educaţie pentru mass-media, elevi de vârstă şcolară mică, familie, şcoală, impactul mass-media, valori, non-valori, identificare, proiecţie transfer.