TRASEUL CARIEREI DIDACTICE ŞI PARTICULARITĂŢILE EVOLUŢIEI PROFESIONALE

Otilia DANDARA Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Evoluţia în cariera didactică şi dezvoltarea profesională în acest domeniu este marcată de condiţii specifice exerci- tării profesiei: societatea nu apreciază la justa valoare munca specialiştilor în domeniul educaţiei, iar înşişi specialiştii în domeniul educaţiei consideră că munca lor are multiple inconvenienţe. Pornind de la această situaţie, am lansat ipoteza, că cei care au reuşit să avanseze ierarhic în cariera educaţională sunt mai motivaţi pentru predare şi pentru a rămâne în sistem. Cercetarea realizată prin metoda chestionarului a scos în evidenţă că profesorii, cei care realizează o evoluţie în carieră conform modelului orizontal, sunt motivaţi să facă predare, fiindcă le place această muncă. Managerii şcolari, care au făcut o carieră conform traseului vertical, sunt predispuşi să fie în continuare manageri, însă s-au îndepărtat de predare. Concluzionăm, deci, că nu modelul traseului evoluţiei în carieră este determinant pentru dezvoltarea profesională, ci particularităţile individuale şi reprezentările persoanei despre progres şi succes. Cuvinte-cheie: carieră, dezvoltare profesională, evoluţie în carieră, motivaţie, traseu profesional.

Publicat

2016-03-20

Număr

Secțiune

Статьи