NECESITATEA FORMĂRII COMPETENŢELOR INOVAŢIONALE LA MANAGERII DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Victoria COJOCARU Universitatea de Stat din Tiraspol

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul conţine o analiză a entităţilor de bază ale procesului inovaţional în învăţământ, aici înscriindu-se definirea inovaţiei în raport cu inovarea, invenţia, novaţia, reforma etc.; sintetizarea caracteristicilor inovaţiei ca înnoire şi îmbu- nătăţire, ca schimbare în soluţionarea problemelor, orientare a noilor idei spre produse utile, ca factor al dezvoltării învă- ţământului şi instrument al concurenţei. Competenţa este abordată ca o stare care conferă randament, precizie şi siguranţă în rezolvarea sarcinilor; este un model comportamental care exprimă ceea ce poate fi etc. A fost dată o definiţie a competenţei inovaţionale, ca o com- ponentă a competenţei profesionale, adică manageriale, şi ca un aspect de bază al acestei competenţe. În articol este descrisă Tehnologia inovaţională managerială elaborată în baza schemei tehnologiei inovaţiilor, crite- riilor de eficacitate a monitorizării activităţii inovaţionale, tehnologiei Web 2.0, ca mecanism de sprijin. Pornind de la sinteza analitică a domeniilor analizate pe parcurs, în baza elucidării circumstanţelor necesităţii imple- mentării inovaţiilor, a specificului activităţii managerial-inovaţionale, a caracteristicilor personalităţii inovatoare şi prin modelizarea ideilor expuse anterior este argumentată activitatea managerial-inovaţională a managerilor, care este o activitate a subiectului de creare, elaborare, însuşire a inovaţiilor în conţinutul funcţiilor manageriale, utilizarea metode- lor, structurii organizaţionale, implementării în practică a obiectivelor propuse în scop de eficientizare a monitorizării şi dezvoltării instituţiei. Cuvinte-cheie: inovare, inovaţie, activitate managerial-inovaţională, tehnologie inovaţională managerială şi com- petenţă inovaţională.

Publicat

2016-03-20

Număr

Secțiune

Статьи