IDENTIFICAREA DETERMINANŢILOR PSIHOSOCIALI AI EŞECULUI ŞCOLAR ŞI ASIGURAREA ADAPTĂRII ELEVILOR LA CERINŢELE ŞCOLII

Marta VICOL Universitatea „Petre Andrei” din Iaşi, România

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Dacă despre educaţie se vorbeşte că a cunoscut o evoluţie semnificativă, tot mai frecvent apar menţiuni despre eşec şcolar, insucces şcolar, ca o discrepanţă între exigenţele şcolare, posibilităţile şi, mai ales, rezultatele elevului, cu efecte negative în plan psihologic, în plan social, culminând în final cu o marginalizare socială. Insuccesul şcolar (eşecul şcolar) exprimă, după cum s-a demonstrat, o discordanţă între cerinţele instructiv-educative şi posibilităţile fizice şi psihice ale elevului, el încetând să fie un fenomen aparent, aria şi formele sale de manifestare extinzându-se tot mai mult. Cuvinte-cheie: succes şcolar, eşec şcolar, determinanţi psihosociali, stil educaţional, climat educativ, reuşită şcolară, elevi, inadaptare şcolară.

Publicat

2016-03-20

Număr

Secțiune

Статьи