ACTIVITATEA INDEPENDENTĂ A STUDENTULUI PRIN PRISMA EVALUĂRII FORMATIVE

Valeria SPÎNU, Nina BÎRNAZ Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Obiectivul principal al acestui studiu constă în identificarea şi analiza esenţei şi specificului activităţii independente a studentului (AIS) prin prisma evaluării formative în învăţământul universitar. Activitatea independentă a studentului contribuie la realizarea eficientă a finalităţilor educaţionale şi la formarea competenţelor lui profesionale, în condiţiile unei planificări eficiente din partea profesorului şi a studentului. Evaluarea formativă vizează îmbunătăţirea activităţii independente a studentului, în cazul în care profesorul şi studentul interacţionează între ei, în baza unui feedback formativ oportun şi suportiv. Evaluarea formativă permite reglarea interactivă a AIS; astfel, studentul poate să automonitorizeze activitatea independentă, iar profesorul – să adapteze strategia de predare. Eficienţa AIS depinde de colaborarea actori- lor educaţionali – profesorul şi studentul, fiecare având rolul său specific în activitatea independentă a studentului. Îm- bunătăţirea formării profesionale şi eliminarea cauzelor care blochează acest proces constă în utilizarea în mod eficient, de către cadrele didactice şi studenţi, a strategiei activităţii independente a studentului prin prisma profesorului şi a studen- tului. Ameliorarea AIS este posibilă prin îmbunătăţirea evaluării formative în învăţământul universitar. Cuvinte-cheie: activitate independentă a studentului, evaluare formativă, feedback, monitorizare, evaluare, autoevaluare.

Publicat

2016-11-14

Număr

Secțiune

Статьи