PARTICULARITĂŢILE PSIHOPEDAGOGICE DE FORMARE INIŢIALĂ A CADRELOR DIDACTICE ÎN CONTEXTUL EDUCAŢIEI CENTRATE PE ELEV
Vladimir GUŢU, Ludmila LEFTER * Universitatea de Stat din Moldova * UNICEF Moldova
Rezumat
În articol dat este abordată problema privind formarea iniţială a cadrelor didactice pentru a realiza educaţia centrată pe elev. În acest sens sunt analizate diferite modele de formare a cadrelor didactice din diferite ţări şi sunt propuse direcţiile specifice pentru instituţiile de învăţământ superior din Republica Moldova, şi anume: formarea filosofică, formarea psi- hologică, formarea pedagogică, formarea etică şi formarea culturală. Totodată, este propus un ansamblu de condiţii în care poate fi realizat acest proces. Cuvinte-cheie: educaţie centrată pe elev, formare iniţială, psihopedagogie, condiţii psihopedagogice, activitate didac- tică, abordare sistemică-sinergetică.