CONEXIUNE ŞI CONTINUITATE ÎN DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE ALE STUDENŢILOR – VIITOARE CADRE DIDACTICE PRIN STAGIILE DE PRACRTICĂ
Tatiana REPIDA, Mihail PAIU, Carolina ŢURCANU Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În articol este analizată problema privind formarea continuă a competenţelor profesionale în contextul stagiilor de practică în condiţiile învăţământului pe cicluri în şcoala superioară. Accentul este plasat pe formarea/dezvoltarea com- petenţelor profesionale în legătură cu noua concepţie a învăţământului superior expusă în Codul Educaţiei al Republicii Moldova şi în Strategia „Educaţia 2020”. Formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale e corelată cu cerinţele Cadrului Naţional al Calificărilor din învăţământul superior privind pregătirea specialiştilor în învăţământul universitar. Se concluzionează că formarea/dezvoltarea competenţelor profesionale în corelare cu ciclurile de învăţământ superior în cadrul stagiilor de practică, pe de o parte, şi cu Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământului superior, pe de altă parte, este în beneficiul angajaţilor şi al angajatorului. Cuvinte-cheie: conexiune, continuitate, competenţe, competenţe profesionale, competenţe profesionale didactice, stagii de practică, ciclu de învăţământ superior, Cadrul Naţional al Calificărilor din învăţământul superior.