SPECIFICUL EVALUĂRII ELEVILOR ÎN CONTEXTUL EDUCAŢIEI NON-FORMALE
Valentin Cosmin BLÂNDUL Universitatea din Oradea (România)
Rezumat
Educaţia non-formală reprezintă una dintre cele mai importante componente ale procesului educaţional ce pote fi realizată prin intermediul diferitelor forme ale activităţilor extracurriculare. Cu toate acestea, metodica realizării educaţiei non-formale presupune aceleaşi elemente ca şi în cazul educaţiei formale. În primul rând, este foarte importantă proiec- tarea unor obiective educaţionale specifice, în acord cu care să fie stabilite conţinuturile informaţionale, strategiile de predare / învăţare, formele de organizare a diferitelor activităţi etc. Ulterior, profesorii pot implementa cu succes aceste activităţi extracurriculare. Dar, la fel ca în orice altă situaţie, rezultatele acestor activităţi trebuie evaluate. Din păcate, nu există o metodologie clară de evaluare a progresului şcolar înregistrat de elevi în contextul educaţiei non-formale, deoarece această formă educaţională nu are reguli, strategii şi modalităţi specifice de certificare a rezultatelor obţinute. De aceea, în prezentul articol vom încerca să sugerăm o serie de modalităţi de evaluare a performanţelor înregistrate de elevi în urma activităţilor extracurriculare implementate de şcoală sau de alţi agenţi educaţionali. Cuvinte-cheie: activităţi educaţionale, certificare, educaţie non-formală, evaluarea elevilor, strategii de evaluare, progres şcolar, rezultate academice.