PEDAGOGIA PROSPECTIVĂ – DOMENIU FUNDAMENTAL ÎN SISTEMUL ŞTIINŢELOR EDUCAŢIEI
Viorelia LUNGU Universitatea de Stat din Tiraspol
Rezumat
Necesitatea pregătirii personalităţii prospective în sec.XXI, un secol al schimbării, este de necontestat. Demersul ştiinţific pentru o posibilă fundamentare teoretică şi metodologică a Pedagogiei prospective a devenit una dintre problemele-cheie ale pedagogiei contemporane. În momentul când sunt explorate diferite aspecte ale ştiinţei educaţiei, Pedagogia prospectivă ca domeniu fundamental nu este cercetată în detalii. Acest lucru este privit ca o scăpare sau un neajuns al ştiinţelor educaţiei care sunt responsabile de acţiunea de ghidare a comportamentului şi intervin în formarea personalităţii, susceptibile să facă faţă soluţionării problemelor de viitor în dezvoltarea societăţii. Prin analiza viziunilor cercetătorilor în domeniu, observăm că Pedagogia prospectivă se regăseşte ca ştiinţă în domeniul fundamental sau general al ştiinţelor educaţiei. Cuvinte-cheie: pedagogie prospectivă, educaţie prospectivă, ştiinţe ale educaţiei, învăţământ superior, politici edu- caţionale, schimbări, tendinţe, documente oficiale.