TEHNOLOGII DIGITALE ÎN ACTIVITĂŢILE DE EDUCAŢIE MUZICALĂ: ASPECTE DIDACTICE
Ionela HÎNCU, Ion ACHIRI Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
Rezumat
Deoarece trăim într-o societate bazată pe cunoaştere, profesorii de educaţie muzicală trebuie să se adapteze la cerinţele impuse de dinamica contemporană. Nu mai sunt suficiente metodele deja aplicate, ci este necesar să se creeze, alături de elevi, noi mijloace, noi metode de învăţare-predare-evaluare. Noile tehnologii sunt răspunsul la standardele societăţii bazate pe cunoaştere. Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC) joacă un rol tot mai important în procesul edu- caţional, inclusiv în educaţia muzicală. Softurile muzicale de care dispunem în prezent, diferenţiate prin concepţie, destinaţie, modalităţi de operare etc. au revoluţionat lumea sunetelor prin multitudinea de posibilităţi de operare cu materialul muzical. Cuvinte-cheie: TIC, computer, multimedia, soft educaţional, educaţie muzicală, joc la computer, internet.