ASIGURAREA ŞI EVALUAREA CALITĂTII ÎN EDUCAŢIA PREUNIVERSITARĂ. REALITĂŢI ROMANEŞTI ŞI EUROPENE

Ionuţ VLADESCU Universitatea Alma Mater din Sibiu (România)

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar vizează generarea încrederii clienţilor şi a celorlalţi parteneri în capacitatea şi disponibilitatea sistemului de a le satisface continuu nevoile, cerinţele şi aşteptările. Referenţialul european cel mai important în domeniul asigurării calităţii în educaţie îl reprezintă Cadrul European al Asigurării Calităţii – CQAF (devenit, în 2008, EQARF, în traducere, CERAC – Cadrul European de Referinţă pentru Asigurarea Calităţii în Educaţie şi Formare Profesională). Specialiştii în managementul calităţii au constatat că rezultatele bune ale unor activităţi sunt aleatoare, în lipsa unui sistem de management al calităţii (SMC). Cuvinte-cheie: educaţie preuniversitară, managementul calităţii, evaluarea calităţii educaţiei, societate europeană, asigurarea calităţii.

Publicat

2016-11-14

Număr

Secțiune

Статьи