DE LA DIDACTICA ŞCOLARĂ LA CEA UNIVERSITARĂ ŞI ANDRAGOGIE: REPERE PENTRU ASIGURAREA CONTINUITĂŢII STUDIILOR UNIVERSITARE LA NIVEL DE TEHNOLOGIE DIDACTICĂ

Viorica GORAŞ-POSTICĂ Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol este abordată problematica asigurării continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică, în baza elementelor constitutive principiale din didactica universitară şi andragogie. Aşa cum didactica universitară preia anumite elemente din didactica şcolară, adaptându-le în mod creativ la specificul învăţării tinerilor, andragogia oferă tehnologii preţioase pentru instruirea calitativă prin intermediul programelor de masterat, la care în ultimul timp se în- scriu tot mai mulţi adulţi candidaţi şi chiar persoane de vârsta a treia. Calificarea profesională avansată prin competenţe funcţionale în multiple contexte de pe piaţa muncii constituie finalitatea de bază în reformarea continuă a învăţământu- lui superior. Cuvinte-cheie: continuitate, licenţă, master, didactică universitară, andragogie, tehnologie didactică, calitate, profesori universitari, studenţi.

Publicat

2017-03-08

Număr

Secțiune

Статьи