ETAPE ŞI REPREZENTĂRI ACŢIONALE ÎN VALORIFICAREA DISCURSULUI DIDACTIC ÎN FORMAREA INIŢIALĂ A PROFESORULUI
Aliona OHRIMENCO (BOŢAN) Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă”
Rezumat
Schimbarea concepţiei comunicării pune în mod acut problema educării capacităţii comunicative deopotrivă la cadrele didactice şi la elevi. Prin urmare, pentru a realiza o colaborare profesională eficientă, studentul pedagog trebuie să însu- şească un limbaj adecvat, credibil şi autentic prin apelul la elementele discursului didactic, ce se exprimă prin compe- tenţa discursivă. În cele ce urmează prezentăm un studiu teoretic vizavi de reprezentările acţionale în valorificarea dis- cursului didactic în formarea iniţială a profesorului. Cercetarea realizată îşi propune elaborarea unei Strategii de formare a valorilor discursive în activitatea pedagogică. Cuvinte-cheie: discurs didactic, comportament discursiv, design discursiv, faze de proiectare a discursului didactic (propedeutica, proiectarea DD, dezvoltarea conţinutului, susţinerea prealabilă, difuzarea DD, asigurarea feedback-ului), valori discursive, autoeducaţia competenţelor discursive.