ETAPE ŞI REPREZENTĂRI ACŢIONALE ÎN VALORIFICAREA DISCURSULUI DIDACTIC ÎN FORMAREA INIŢIALĂ A PROFESORULUI

Aliona OHRIMENCO (BOŢAN) Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă”

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Schimbarea concepţiei comunicării pune în mod acut problema educării capacităţii comunicative deopotrivă la cadrele didactice şi la elevi. Prin urmare, pentru a realiza o colaborare profesională eficientă, studentul pedagog trebuie să însu- şească un limbaj adecvat, credibil şi autentic prin apelul la elementele discursului didactic, ce se exprimă prin compe- tenţa discursivă. În cele ce urmează prezentăm un studiu teoretic vizavi de reprezentările acţionale în valorificarea dis- cursului didactic în formarea iniţială a profesorului. Cercetarea realizată îşi propune elaborarea unei Strategii de formare a valorilor discursive în activitatea pedagogică. Cuvinte-cheie: discurs didactic, comportament discursiv, design discursiv, faze de proiectare a discursului didactic (propedeutica, proiectarea DD, dezvoltarea conţinutului, susţinerea prealabilă, difuzarea DD, asigurarea feedback-ului), valori discursive, autoeducaţia competenţelor discursive.

Publicat

2017-03-08

Număr

Secțiune

Статьи