CONSIDERAȚII TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND DESFĂȘURAREA AUTOEDUCAȚIEI ȘCOLARULUI MIC
Natalia POPA Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
Rezumat
Analiza literaturii de specialitate, observațiile noastre, rezultatele chestionării și ale conversației cu cadrele didactice demonstrează posibilitățile realizării unei auto/educații de calitate și necesitatea depunerii unui efort intelectual și moral- volitiv atât din partea elevilor, cât și a părinților și pedagogilor în direcția autoinstruirii, autoeducației și învățării pe parcursul vieții. În acest sens a fost elaborată matricea achizițiilor principale ale școlarului mic, care orientează adulții în direcția strategiilor ce pot fi aplicate în stimularea autoeducației școlarului mic. Cuvinte-cheie: educație, autoeducație, autoinstruire, personalitate, competență, strategie, achiziție, învățare pe parcursul vieții, automodelare, autoperfecţionare, autodezvoltare, autocontrol, autodisciplinare, autorealizare.