NORMATIVITATEA PEDAGOGICĂ ÎN CONTEXTUL EDUCAŢIEI TIMPURII

Liliana STAN Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (România)

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Actul educativ derulat în cadru formal implică intrinsec, în mod necesar, constituirea unui ansamblu de cerinţe, norme şi principii. Normativitatea pedagogică s-a extins şi s-a diversificat continuu atât pentru actul didactic propriu-zis, cât şi pentru contexte adiacente acestuia. Studiul prezent reflectă tabloul normativităţii pedagogice în devenirea realităţii for- mative a ultimelor decenii, surprinde diversitatea acestor principii pentru cazul educaţiei timpurii şi prezintă componenta deontologică a exercitării rolului de cadru didactic ca o sursă importantă de îmbogăţire a normativităţii pedagogice. Cuvinte-cheie: educaţie, educaţie timpurie, normativitate, principiu pedagogic, deontologie.

Publicat

2017-03-08

Număr

Secțiune

Статьи