EDUCAȚIA INCLUZIVĂ ÎN REPUBLICA MOLDOVA: REPERE LEGISLATIV-REGLATORII ACTUALIZATE ȘI INEGALITĂȚI PERPETUATE
Viorica GORAȘ-POSTICĂ, Svetlana GUȚU * Universitatea de Stat din Moldova * Curtea Supremă de Justiție
Rezumat
În articol este abordată problematica educației incluzive la diverse stadii de școlarizare în Republica Moldova, fiind subliniat decalajul dintre prerogativele legii și malpraxisul educațional. Sunt analizate unele inegalități sociale generate de practici non-incluzive din învățământul profesional, care au repercusiuni asupra integrării sociale și profesionale a persoanelor cu nevoi educaționale speciale. De asemenea, după o investigare a legilor de bază și a funcționării acestora în anumite contexte, autorii recomandă o serie de măsuri urgente care trebuie luate, pentru a preveni încălcările drep- turilor omului referitoare la învățătură și obținerea unei meserii. Cuvinte-cheie: educație incluzivă, documente de politici, malpraxis, învățământ vocațional, persoane cu necesități speciale, drepturile omului.