DEMERSURI PSIHOPEDAGOGICE ALE ÎNVĂŢĂRII LA ADULŢI
Angela SÎRGHI Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Astăzi, în condiţiile economiei postindustriale, informatizării şi globalizării tuturor sferelor de activitate a omului, problema educaţiei adulţilor a căpătat valenţe şi perspective noi. Învăţământul pentru adulţi este o componentă impor- tantă a învăţării permanente, deoarece cunoştinţele, competenţele şi atitudinile dobândite în perioada copilăriei şi a ado- lescenţei în familie, la şcoală, în timpul formării profesionale sau în universitate nu vor dura toată viaţa. De asemenea, această recunoaştere „totală” – sub aspect social, economic, politic, educaţional, antropologic etc. – a fost determinată atât de cantitatea și calitatea impunătoare a raţionamentelor şi polemicilor ştiinţifice, de praxisul andragogic activ din ultima perioadă, cât şi de evoluţia propriu-zisă a omului şi a umanităţii, a economiei și a societăţii, a unor realităţi trans- cendente, precum timpul, spaţiul, viteza, consistenţa. Cuvinte-cheie: educația adulților, educație continuă, cunoștințe, priceperi, atitudini, competențe, pedagogie, andragogie.