IDENTITATEA VIRTUALĂ LA ADOLESCENȚI

Aliona PALADI Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Identitatea reală este dobândită pe parcursul vieții, dar mai cu seamă se amplifică în perioada adolescenței. Ea depinde de aprecierea ori dezaprecierea celorlalți și de modalitatea de procesare cognitivă a acestor informații despre sine. Formarea unei identități se referă însă și la spectrul virtual, care, la rândul său, completează profilul persoanei cu calități și trăsături individuale, care uneori nu sunt racordate la personalitatea adolescentului. Identitatea virtuală reprezintă o parte componentă a personalității care trăiește în contextul actual al societății contemporane și reprezintă o formațiune mai nouă din punct de vedere științific. Profilul virtual (avatarul) este adesea idealizat și are drept scop acumularea unor aprecieri și comentarii bazate pe admirație, aprecierea pozitivă ori pe confirmarea unor virtuți. Între identitatea virtuală și dependența de Internet există legătură care se poate explica prin faptul că timpul petrecut în exces în spațiul cibernetic, în afară de simptomele fizice (precum oboseala, cefaleea etc.), declanșează la adolescenți anumite trăiri și stări deprimante care pot fi explicate prin neconcordanța dintre Eul real și cel virtual. Cuvinte-cheie: spațiu virtual, avatar (profil virtual), adolescent vulnerabil, identitate, interrelaționare virtuală, evadare (efugionism).

Publicat

2018-11-22

Număr

Secțiune

Статьи