VALORIFICAREA MODELULUI DE TRANZIŢIE DE LA TREAPTA PRIMARĂ LA TREAPTA SECUNDARĂ ÎN ŞCOALA DIN ISRAEL

Raed JARAMNA Universitatea de Stat din Tiraspol

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Tranziția de la școala primară la școala secundară este caracterizată de mulți cercetători ca fiind un fenomen care afectează comportamentul și sentimentele elevilor. În Israel, tranziția de la treapta primară la cea gimnazială coincide cu una dintre cele mai critice perioade de dezvoltare a personalității umane – preadolescența, caracterizată prin multiple transformări la nivel psihic și fiziologic. Aceasta etapă presupune schimbări sexuale și fiziologice, modificări cognitive, schimbări sociale care includ consolidarea sentimentului de apartenență la un grup de colegi, schimbări emoționale care afectează ajustarea emoțională și starea de spirit, dezvoltarea independenței și formarea identității personale. Modelul pedagogic de management al tranziției de la treapta primară la treapta secundară are scopul de a facilita procesul în sine. El presupune dezvoltarea unui program educaţional integrat pentru o adaptare facilă la ciclul gimnazial. Valorifi- carea modelului în cadrul experimentului a demonstrat că programul de tranziție oferă sprijin la nivelul resurselor cognitive și al celor afectiv-voliționale pentru a menține traseul performanțelor școlare exprimate în rezultate școlare înalte, motivație pentru învățare, anxietate școlară scăzută, precum și comportament școlar adecvat. Cuvinte-cheie: model pedagogic, tranziţie, elevi, preadolescenţă, anxietate, comportament, motivaţie, reuşită şcolară, program de tranziţie.

Publicat

2019-04-19

Număr

Secțiune

Статьи