ASPECTE ALE GHIDĂRII ELEVILOR ÎN CARIERA DIDACTICĂ: VIZIUNI ALE CADRELOR DIDACTICE
Marianna SAVVA Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare. Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice. Cuvinte-cheie: ghidare în carieră didactică, cadre didactice, opinia cadrelor didactice, satisfacţie profesională, motive, factori motivaționali.