TENDINȚE INTEGRATIVE ÎN EDUCAȚIA PARENTALĂ DIN PERSPECTIVA VALORIFICĂRII TEORIILOR ÎNVĂȚĂRII ȘI CONSILIERII ADULȚILOR
Veronica CEBAN Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
Rezumat
Familia, ca instituție socială fundamentală, devine tot mai mult afectată de schimbările social-economice și politice; drept rezultat, mediul familial devine instabil, perturbat și devalorizat. Din aceste motive considerăm că educația parentală necesită o abordare actuală, pluridisciplinară, plecând de la cerințele societății de astăzi, conturând astfel importanța eficientizării și optimizării relațiilor interpersonale părinți-copii prin formarea, consolidarea și valorificarea competențelor parentale pozitive. Dat fiind faptul că educația părinților necesită o abordare teoretică profundă, ceea ce ar presupune schimbarea cursului său praxiologic și axiologic, în prezentul articol vom preciza cele mai relevante teorii care au contribuit la fundamentarea teoretică a educației parentale și a consilierii adulților. Cuvinte-cheie: educație parentală, consiliere, consiliere parentală, competențe parentale.