TENDINȚE INTEGRATIVE ÎN EDUCAȚIA PARENTALĂ DIN PERSPECTIVA VALORIFICĂRII TEORIILOR ÎNVĂȚĂRII ȘI CONSILIERII ADULȚILOR

Veronica CEBAN Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Familia, ca instituție socială fundamentală, devine tot mai mult afectată de schimbările social-economice și politice; drept rezultat, mediul familial devine instabil, perturbat și devalorizat. Din aceste motive considerăm că educația parentală necesită o abordare actuală, pluridisciplinară, plecând de la cerințele societății de astăzi, conturând astfel importanța eficientizării și optimizării relațiilor interpersonale părinți-copii prin formarea, consolidarea și valorificarea competențelor parentale pozitive. Dat fiind faptul că educația părinților necesită o abordare teoretică profundă, ceea ce ar presupune schimbarea cursului său praxiologic și axiologic, în prezentul articol vom preciza cele mai relevante teorii care au contribuit la fundamentarea teoretică a educației parentale și a consilierii adulților. Cuvinte-cheie: educație parentală, consiliere, consiliere parentală, competențe parentale.

Publicat

2019-04-19

Număr

Secțiune

Статьи