PARTICULARITĂȚILE EVALUĂRII REZULTATELOR ACADEMICE LA STUDENȚI DIN PERSPECTIVA REALIZĂRII CONTINUITĂȚII ÎNTRE CICLURI ÎN CADRUL ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR

Nina BÎRNAZ, Valeria BOTEZATU Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol este abordată problema evaluării realizată prin prisma diferitor teorii privind conexiunea dintre ciclurile în- vățământului superior. Trăind într-o epocă a schimbărilor, se atestă reorientarea studenților de la un ciclu la altul în alegerea profesiei. Astfel, unii studenți aleg să studieze același domeniu la toate cele trei cicluri ale învățământului superior: licență, masterat, doc- torat. Aceasta este cea mai eficientă cale de formare profesională și se realizează prin prisma teoriei liniare a continuității dintre ciclurile învățământului superior. Alții, însă, schimbă specialitatea de la un ciclu la altul, în acest caz demersul de instruire se realizează conform teoriilor concentrice și dubluconcentrice privind continuitatea dintre cicluri. Pentru a eficientiza continuitatea dintre cicluri în ambele cazuri, intervin diverse mecanisme. Unul dintre aceste me- canisme este evaluarea. Evaluarea prezintă anumite particularități pentru fiecare dintre teoriile asigurării continuității dintre ciclurile învățământului superior. Cuvinte-cheie: continuitate între cicluri, evaluare, evaluare inițială/prognostică, evaluare continuă/formativă/diagnostică, evaluare finală/ sumativă, rezultate academice, teorie liniară, teorie concentrică.

Publicat

2019-12-08

Număr

Secțiune

Статьи