PROVOCĂRI CURENTE ALE STAGIILOR UNIVERSITARE DE PRACTICĂ PEDAGOGICĂ DIN PERSPECTIVA EDUCAȚEI INTERCULTURALE
Viorica GORAȘ-POSTICĂ Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Studiul prezintă rezultatele unei cercetări pedagogice ale problematicii stagiilor de practică din universități, inclusiv din perspectivă interculturală. Aspectele investigate țin de reliefarea succeselor, practicilor avansate, dar și de provocă- rile și dificultățile ce intervin la etapa actuală în gestionarea și valorificarea competențelor achiziționate de studenții, vi- itori pedagogi, pe parcursul diferitor tipuri de practică. Lotul de subiecți, investigați în calitate de experți în domeniu, a inclus cadre didactice universitare, coordonatori de practică, iar chestionarea ca metodă de bază a fost relevantă obiectivelor de cercetare, cu caracter constatativ, formativ și de control la subiectul dat. Cuvinte-cheie: stagiu de practică, educație interculturală, universitate, studenți, profesori-coordonatori, instituții educaționale.