EDUCAȚIA NONFORMALĂ A TINERILOR ȘI A ADULȚILOR: CADRUL MOTIVAȚIONAL
Natalia TOMA Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În articol este abordată problema privind motivația învățării nonformale la tineri și adulți. Pentru prima dată învăță- mântul nonformal s-a fundamentat ca sistem și susbsistem, accentul fiind pus pe învățământul nonformal al tinerilor și al adulților. Totodată, a fost realizată clasificarea diferitor categorii de tineri și adulți în raport cu forma de implicare în activitățile de învățare nonformale și diagnosticarea mobilurilor motovaționale caracteristice acestor categorii de formabili. În baza analizei rezultatelor diagnosticării mobilurilor motivaționale a tinerilor și a adulților au fost identificate părțile forte și cele vulnerabile ale educației nonformale a acestor categorii de subiecți. Cuvinte-cheie: educație nonformală, învățământ nonformal, educația adulților, motivație, motive, mobiluri motiva- ționale, diagnosticarea mobilurilor motivaționale, formarea profesională continuă, formarea culturii generale.