LEARNING BY BEING OR ASSUMPTION OF COGNITIVE GOALS

Mihail CALALB Tiraspol State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

ÎNVĂȚAREA PRIN A FI SAU ASUMAREA OBIECTIVELOR COGNITIVE Este efectuată analiza evoluției recente a paradigmelor educaționale și este prezentată o nouă abordare, denumită Învățarea prin a fi (Learning by being). O serie de strategii de predare și învățare este analizată din punctul de vedere al teoriei Predării și Învățării Vizibile (Visible Teaching and Learning). Este analizat rolul și locul efortului personal al elevului în cadrul unor strategii didactice, care au un impact semnificativ asupra succesului academic al elevilor. În acest context, autorul prezintă conceptul său de autoînvățare ghidată (guided self-scaffolding) și subliniază că cel puțin trei momente legate de elev ar trebui să fie prezente în fiecare strategie de predare constructivistă: efortul personal al elevului, legătura inversă reciprocă și metacogniția. De asemenea, astfel de strategii de învățare ca structurarea informației, folosirea recurentă a informației, cererea ajutorului sunt analizate în contextul conceptului de Învățare prin a fi. Cuvinte-cheie: Învățare prin a fi, obiective cognitive, asumarea învățării, predarea și învățarea vizibilă, efort de învățare.

Publicat

2020-02-26

Număr

Secțiune

Статьи