PREVENȚIA AGRESIVITĂȚII ȘI VIOLENȚEI ȘCOLARE

Corina BALAN, Zoia GUȚU  Universitatea de Stat din Moldova  Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Agresivitatea și violența rămân preocupări pe cât de vechi, pe atât de actuale. Subiectul este inepuizabil, cauzele sunt adevărate complexe cauzale, formele de manifestare sunt variate, așa încât şi măsurile de prevenire sau de diminuare a comportamentelor agresive sunt greu de prescris atât pentru situaţii generale, cât şi pentru cazuri particulare. Violența în școală necesită o abordare obiectivă, menită să identifice soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării sale. Dacă se verifică măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor, se pot identifica modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menținerea sau cu transformarea atitudinii, în raport cu normele școlare, dar, în același timp, se pot identifica și programe ample, destinate managementului conduitelor agresive. Identi- ficând resorturile agresivității putem combate, în mod real, violența. Cuvinte-cheie: agresivitate, violență școlară, mediu educațional, prevenție, intervenție, strategii.

Publicat

2020-02-26

Număr

Secțiune

Статьи