CONTEXTUAL ACADEMIC CURRICULUM: AN INNOVATIVE APPROACH

Vladimir GUȚU Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

CURRICULUM ACADEMIC CONTEXTUAL: O ABORDARE INOVATIVĂ Acest articol încearcă să fundamenteze conceptul de curriculum contextual bazat pe „context” ca categorie de formare a sensurilor, pe „competențe” ca rezultate ale învățării (ca categorie teleologică care conține învățarea ca substanță a do- meniilor cunoașterii), pe „inovații” (ca mecanism), pe metode de predare active și problematice (ca categorie procedurală). Accentul este pus pe fundamentarea ideii principale a curriculumului contextual, pe dezvoltarea unei paradigme pentru curriculumul contextual, precum și a metodelor de construire și aplicare a acestuia. Cuvinte-cheie: curriculum, curriculum contextual, context, competențe, rezultate ale învățării, tehnologii de învățare, inovații, conținut de învățare, modele de curriculum contextual, proces de învățare, paradigmă.

Publicat

2020-05-09

Număr

Secțiune

Статьи