UNELE ASPECTE ALE POLITICILOR EUROPENE PRIVIND EDUCAȚIA NONFORMALĂ

Valentin-Cosmin BLÂNDUL, Carolina ȚURCANU * Universitatea din Oradea, România * Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol sunt abordate unele aspecte ale politicilor europene privind educația nonformală în urma transformărilor provocate de contexte economice, sociale, demografice și, în speță, pandemice. În acest sens, politicile europene se în- cadrează în politicile educaționale ce țin de valorificarea conceptului învățării pe parcursul întregii vieți și de transferul competențelor-cheie, recomandate de Consiliul Europei la Burxelles în 2018, într-un cadru al finalităților pentru educația și învățământul extrașcolar. Sunt descrise și unele abordări conceptuale ale educației nonformale în contextul noilor politici publice din domeniul educațional. Totodată, este prezentat un studiu comparativ al aspectelor, profilurilor și finalităților educaţiei nonformale în ţări europene, fiind formulate concluziile respective. Cuvinte-cheie: educație nonformală, politici europene, politici publice în domeniul educațional, concept al educației nonformale, comunitate educațională.

Publicat

2020-05-09

Număr

Secțiune

Статьи