MEDIATION IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
Oxana CREANGA Moldova State University
Rezumat
MEDIEREA ÎN CONTEXTUL PREDĂRII LIMBII ENGLEZE DREPT LIMBĂ STRĂINĂ Articolul de față este dedicat conceptului de mediere în cadrul predării limbii engleze ca limbă străină. Pornind de la analiza acestui tip de activitate comunicativă tratată de autori notorii precum Maria Stathopoulou, Brian North și Enrica Piccardo, studiul se axează pe o abordare mai amplă a medierii prezentată în Cadrul european comun de referință pentru limbi (2001) și ulterior dezvoltată în Volumul complementar al respectivului Cadru publicat în anul 2018. În articol se urmărește inventarierea completărilor introduse cu referință la activitatea lingvistică de mediere, și anume – noile scale de descriptori ilustrativi și strategiile de mediere cu scopul de a elabora sarcini pedagogice de mediere corelate cu cele trei macrogrupuri de activități comunicative de mediere: medierea textului, medierea conceptelor și medierea comunicării. Cuvinte-cheie: activități de mediere, strategii de mediere, descriptori ilustrativi, medierea textului, medierea concep- telor, medierea comunicării.