ABORDĂRI TEORETICE CU PRIVIRE LA MOTIVAȚIA PENTRU LECTURĂ A ELEVILOR CLASELOR PRIMARE
Carmen Daniela NIȚĂ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
Rezumat
În articol este abordată din punct de vedere teoretic problema motivației pentru lectură la elevii claselor primare. Se insistă asupra câtorva definiții ale motivației învățării ce aparțin unor personalități marcante (P.Cornea, M.Golu, D.Vrabie), dar și asupra modului cum poate fi dezvoltată motivația pentru lectură la elevii claselor primare. Trezirea motivației elevi- lor pentru lectură este unul dintre obiectivele finale ale activităţii desfăşurate de învăţător cu elevii claselor primare. Acesta este punctul de plecare şi în acelaşi timp chezăşia succesului în activitatea şcolară pentru învăţător şi pentru elevii săi, care sunt stimulați să citească pentru dezvoltarea limbajului, a competențelor de comunicare, a comportamentului, a culturii generale. Cuvinte-cheie: lectură școlară, motivația învățării, elev, stimulare, interes, teoriile motivației.