VALENȚE EDUCAȚIONALE ALE STUDIERII ORIZONTULUI LOCAL / ȚINUTULUI NATAL PRIN INTERMEDIUL LUCRĂRILOR PRACTICE LA GEOGRAFIE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL GIMNAZIAL DIN REPUBLICA MOLDOVA
Vitalie SOCHIRCĂ, Svetlana CURECHERU*, Mariana GAJU** Universitatea de Stat din Moldova *Gimnaziul Văsieni, raionul Ialoveni **Liceul de Creativitate și Inventică „Prometeu-Prim”, mun. Chișinău
Rezumat
În articol este abordată studierea orizontului local / ținutului natal la orele de Geografie din perspectiva educației geo- grafice, patriotice și pentru mediu, a formării culturii geografice la elevi. Constatările prezentate reflectă experimentarea unor demersuri didactice în 3 școli, care confirmă ipoteza cercetării. Axarea pe studierea orizontului local / ținutului natal sporește motivația elevilor să cunoască cât mai bine „mica Patrie”, ceea ce contribuie esențial la formarea unei persona- lităţi conforme idealului educaţional al şcolii din Republica Moldova. Cuvinte-cheie: Geografie, orizont local, ținut natal, lucrări practice, valențe educaționale.