FORMAREA COMPETENȚEI LECTORALE LA ELVII DIN CILCUL PRIMAR PRIN INTERMEDIUL BASMULUI

Teodora-Doina PAGA Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În acest articol este abordat procesul lecturii, din punct de vedere teoretic. Se insistă pe modul de formare a competenței lectorale propus de unii cercetători în domeniu (Vlad Pîslaru, Paul Cornea, Maria Hadîrcă, Nicolae Manolescu, Constantin Schiopu). Se specifică importanța basmului, ca specie a literaturii pentru copii, în formarea competenței literar-artistice la elevii din ciclul primar, se insistă pe importanța metodelor aplicate de către profesor în vederea stimulării interesului pentru lectura basmului și se dau exemple de metode activ-participative care se pot aplica la clasă, în vederea stimulării interesului pentru lectură. Cuvinte-cheie: lectură, competență, competență literară, text literar, basm, metode active.

Publicat

2021-03-09

Număr

Secțiune

Статьи