CONCEPTUAL AND METHODOLOGICAL FRAMEWORK OF IDENTIFYING ADULT’S LEARNING AND EDUCATION NEEDS

Vladimir GUȚU Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

CADRUL CONCEPTUAL ȘI METODOLOGIC AL IDENTIFICĂRII NEVOILOR DE ÎNVĂȚARE ŞI EDUCAŢIE A ADULŢILOR În articolul dat se abordează problema identificării nevoilor de învățare și educație a adulților, în primul rând, a educației nonformale. Se analizează diferite concepte și modele de identificare a nevoilor de învățare și educație a adulților. Se fundamentează o concepție și se elaborează o metodologie în acest sens. Pe larg se descriu factorii ce generează nevoile de învățare și educație a adulților: factorii externi – politici educaționale naționale, politici educaționale instituționale, proiecte de reforme în educație etc.; factorii interni – necesitatea de compensare, recapitulare, complementare a cunoștințelor, necesitatea de recalificare, necesitatea de a realiza interesele și opțiunile proprii, necesitatea de a valorifica timpul liber etc. Accentul se pune pe stabilirea instrumentarului de diagnosticare a nevoilor, pe forme și metode de realizare a acestui proces. Totodată, se argumentează modul de obținere și interpretare a datelor. Conceptul propus deschide noi perspective de dezvoltare a educației formale și nonformale a adulților și, în primu rând, de diversificare a programelor de formare continuă a adulților. Cuvinte-cheie: nevoi de învățare, educația adulților, educație formală, educație nonformală, evaluarea/ autoevaluarea nevoilor, formare/ dezvoltare continuă, andragogie, domenii de formare, factori motivaționali.

Publicat

2022-08-12

Număr

Secțiune

Статьи