CONTENT OF LEARNING AND EDUCATION FOR ADULTS FROM CURRICULAR PERSPECTIVE

Carolina ȚURCANU, Vladimir GUȚU Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

CONŢINUTUL ÎNVĂŢĂRII ŞI EDUCAŢIEI ADULŢILOR DIN PERSPECTIVA CURRICULARĂ În articol este abordată problema privind proiectarea, organizarea şi implementarea conţinuturilor învăţării şi educaţiei adulţilor din perspectiva curriculară în cadrul învăţământului formal şi nonformal. Se fundamentează un concept şi structura conţinuturilor pentru învăţarea şi educaţia adulţilor raportată la domenii, profiluri şi tipuri de activităţi formale şi nonformale, în care sunt incluşi adulţii. Se identifică un ansamblu de principii şi proceduri specifice organizării conţinuturilor în cadrul diversificării formelor, tehnologiilor şi a finalităţilor de instruire şi educaţie a adulţilor. Accentul este pus pe modul de organizare şi structurare a conţinuturilor în raport cu forma de organizare a procesului educaţional (învăţământul formal-nonformal), tipul de învăţare şi educaţie (profesionalizare, formare profesională continuă, calificare, recalificare, dezvoltare personală etc.); finalităţile proiectate/aşteptate, în mare parte determinate de nevoile educaţionale ale adulţilor. Cuvinte-cheie: conţinutul învățării, curriculum educațional, educaţie formală, educaţie nonformală, educaţia adulţilor, domenii de activitate, profiluri de activitate.

Publicat

2022-08-12

Număr

Secțiune

Статьи