EDUCAȚIA POPULARĂ – FACTOR AL FORMĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI
Tatiana CRÎJANOVSCHI Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
Rezumat
Conștiința și conduita etică, profilul etic al personalității integrează toate componentele conținutului educației morale. El reflectă două coordonate definitorii care vizează raportarea omului la societate (educația moral-civică) și la sine (educația moral-individuală). Educația moral-civică are un conținut preponderent social, exprimându-se, în special, la nivel de: educație politică (educația patriotică, educația democratică, educația umanistă); educație economică (educația prin și pentru muncă); educație juridică (educație prin și pentru colectivitate). Educația moral-individuală are un conținut determinat, în mod preponderent, prin raportarea omului la sine, exprimându-se, în special, la nivel de educație filosofică, educație religioasă. Cuvinte-cheie: educație tradițională, factori, condiții, formarea personalității preșcolarului