FORMAREA COMPETENȚELOR DE EXPLORARE A TEZAURULUI MUZEAL ÎN EDUCAȚIA LICEENILOR: CADRUL ȘCOLAR ȘI FAMILIAL

Tatiana FILIPSKI Universitatea Tehnică a Moldovei

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul conține studiul teoretico-aplicativ care elucidează o cercetare științifică privind formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial. În cercetare au fost implicați elevi, liceeni, părinți, cadre didactice, colaboratori muzeali etc. Toate acțiunile s-au desfășurat în cadrul Proiectului instituțional Crearea parteneriatelor educaționale în promovarea patrimoniului național și universal din perspectiva educației muzeale a elevilor și studenților care a durat o perioadă de 3 ani (2019-2022). În articol sunt descrise și interpretate rezultatele obținute în experimentul realizat în contextul proiectului nominalizat. Modelul pedagogic al educației muzeale a elevilor din liceu reprezintă un unstrument pedagogic eficient care a fost fundamentat și elaborat în cadrul investigației teoretice. Acesta s-a dovedit a fi funcțional în educația muzeală a liceenilor în cadrul colaborării școală-muzeu-familie-comunitate. La fel, în lucrare sunt redate câteva exemple concrete de activități desfășurate cu liceenii și părinții acestora. Cuvinte-cheie: muzeu, educație muzeală, pedagogie muzeală, valori, colecții de artă, patrimoniu muzeal. 

Publicat

2022-08-12

Număr

Secțiune

Статьи