EFICIENȚA FORMEI DE ORGANIZARE A DISCIPLINEI EDUCAȚIE FIZICĂ „LECȚII PROBE DE SPORT PE CERC” ÎN CADRUL UNIVERSITAR
Nicolae BRAGARENCO Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Această cercetare reflectă un experiment constatativ care are ca scop determinarea eficienței implementării unei noi forme de organizare a lecției de educație fizică în cadrul instituțiilor de învățământ superior, în scopul motivării studen- ților pentru practicarea disciplinei. Experimentul a fost organizat în cadrul Universității de Stat din Moldova cu studenții anilor I și II ai Facultății de Litere la disciplina Educație fizică pe parcursul unui semestru. Rezultatele experimentului și eficiența noului sistem de abordare a disciplinei Educație fizică prin „lecții – probe de sport pe cerc” sunt analizate în baza formularului de reflecție aplicat studenților la sfârșitul semestrului, în urma căreia s-au formulat concluzii ce vor constitui premise pentru conceptualizarea curriculumului disciplinar. Cuvinte-cheie: educație fizică, probe de sport pe cerc, forme de organizare, lecția de educație fizică, strategii de predare-învățare.