PROFILUL PROFESIONAL DE PERSONALITATE AL STUDENȚILOR ÎN FUNCȚIE DE NIVELUL DEZVOLTĂRII INTELIGENȚEI SOCIALE

Maxim ILICCIEV Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În acest articol este prezentat profilul profesional de personalitate al studenților în funcție de nivelul dezvoltării inteligenței sociale. Actualmente, la nivel național, instituţiile de învăţământ superior generează o multitudine de oportunități destinate obţinerii diverselor cunoştinţe de natură profesională, în lipsa concentrării pe probleme grave în relaționare și comunicare. Umanizarea procesului instructiv-educativ este corelată în mod direct cu creşterea numărului de sarcini și discipline, subiectul cărora este individul şi societatea. Devenirea profesională este rezultatul unei pregătiri speciale, al educației și autoeducației, al autodeterminării, instruirii și autoinstruirii. Aceasta este o stare psihologică, activ-acțională a personalității, calitatea sa complexă, un sistem de proprietăți integrate. Tipul respectiv al devenirii coordonează activi- tatea personalității și asigură eficacitatea acesteia. O condiție importantă pentru obținerea succesului în plan profesional este inteligența socială dezvoltată, reprezentând un indicator al nivelului de autorealizare, sugerând prezența oportunită- ților și a unui tip special de formațiuni sistemice de ordin relațional-valoric. Cuvinte-cheie: personalitate, profil profesional de personalitate, inteligență, inteligență socială.

Publicat

2022-08-12

Număr

Secțiune

Статьи