РЕЗУЛЬТАТЫ КОРРЕКЦИОННОГО ВОЗДЕЙСТВИЯ ПРОГРАММЫ ПО РАЗВИТИЮ МЕЛКОЙ МОТОРИКИ НА СОСТОЯНИЕ СВЯЗНОЙ РЕЧИ У ДЕТЕЙ С ОБЩИМ НЕДОРАЗВИТИЕМ РЕЧИ

АЛЛА ПОГОРЛЕЦКИ, *Аурелия РАКУ, **Виорика РУСУ, ***Наталья ДУБОВИКОВА Государственный университет физического воспитания и спорта *Государственный педагогический университет им. Иона Крянгэ, г.Кишинев **ДОУ Детский сад №146, г.Кишинев ***ДОУ Детский сад №35, г.Бельцы

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

REZULTATELE IMPACTULUI CORECTOR AL PROGRAMULUI PENTRU DEZVOLTAREA MOTRICITĂȚII FINE ASUPRA VORBIRII COERENTE LA COPIII CU TULBURARE GLOBALĂ DE LIMBAJ Vorbirea coerentă reprezintă redarea unui conţinut printr-un şir de propoziţii logice, care sunt corecte gramatical și asigură comunicarea între oameni. Vorbirea coerentă este baza și mijlocul dezvoltării funcțiilor mentale superioare. La copiii preșcolari cu tulburări globale de limbaj (TGL) sunt prezente abateri în dezvoltarea tuturor aspectelor vorbirii, inclusiv a vorbirii coerente. Prin urmare, formarea vorbirii coerente a copiilor cu TGL este una dintre cele mai importante sarcini ale măsurilor corective. În același timp, copiii cu TGL au probleme în sfera motrică, manifestate prin particularitățile dezvoltării fizice și ale abilităților psihomotorii: încălcări ale motricității fine, grosiere și coordonare. Ținând cont de faptul că dezvoltarea motricității fine este un mijloc eficient, justificat fiziologic, de dezvoltare a funcțiilor mentale superioare, am elaborat un program corectiv, care avea ca scop îmbunătățirea motricității fine. Am studiat acțiunea programului corectiv asupra dezvoltării vorbirii coerente la copiii preșcolari cu TGL gradul III-IV. Cuvinte-cheie: copii, tulburări globale de limbaj, vorbire coerentă, psihomotricitate, motricitate fină, dezvoltarea motricității fine, program de corecție.

Publicat

2022-08-12

Număr

Secțiune

Статьи