DECIZIA PENTRU CARIERĂ - DETERMINANTA REALIZĂRII PROFESIONALE

Aida COTRUȚA Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM_ADMIN

Rezumat

O societate de succes, construită pe cunoaștere și formare de noi atitudini şi capacități, are nevoie de acces larg la oportunitățile de educație, de învățare pentru a face față schimbărilor sociale ale secolului XXI. Potențialul uman individual are capacitatea de a se adapta noilor tehnologii şi nevoilor piețelor, și este esențial pentru o economie competitivă şi dinamică, ținând cont de nivelul personal de educație. Aceste aspecte trebuie să țină cont de progresul științific şi tehnologic, ceea ce pune în fața tuturor noi cerințe şi o formare profesională de calitate.

Alegerea domeniilor de formare profesională sunt deseori puternic accentuate de influențele sociale şi parentale. Aceste influențe se datorează statutului părinților, legăturilor afective intra-familiale sau relațiilor intercolegiale, care devin factori importanți și determină rezonanța şi impactul acestora în alegerea carierei. Cele din urmă încearcă să influențeze decizia carierei beneficiarului, deseori având la bază argumente fundamentate pe experiențe trăite. În acest mod, decizia conștientă pentru carieră vine odată cu maturitatea beneficiarului, care reflectă disponibilitatea personală de a lua decizii corecte în raport cu formarea profesională.

Cuvinte-cheie: decizie pentru carieră, educație pentru carieră, triada carierei vreau-pot-trebuie.

 

DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_08

Descărcări

Publicat

2023-06-23

Număr

Secțiune

Статьи