INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ ȘI IMPACTUL EI ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII ELEVULUI DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ
Olguța SANDALĂ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău
Rezumat
Cercetarea evocă importanța inteligenței emoționale și impactul asupra dezvoltării personalității elevului de vâr- stă școlară mică. Schimbările sociale rapide, presiunile cuceririlor ştiinţifice şi amplificarea problematicii globale a lumii contemporane furnizează permanent provocări educaţiei şi noi oportunităţi de dezvoltare a dimensiunilor per- sonalităţii umane. Un coeficient sporit de inteligenţă emotională asigură integrarea de succes, cu minim de conflicte inter- şi intrapersonale. Eficienţa şcolarului mic este determinată nu doar de coeficientul de inteligenţă (capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor), dar şi de anumite trăsături de personalitate, deoarece trăind într-o societate în continuă schimbare, elevul va trebui să se orienteze şi să se integreze în mediul şcolar prin compe- tenţe de comunicare şi competenţe emoţionale.
Cuvinte-cheie: personalitatea elevului, emoționalitate.