ABORDĂRI PSIHOPEDAGOGICE REFERITOARE LA ORGANIZAREA ACTIVITĂȚILOR EDUCAȚIONALE ÎN CONTEXTUL EDUCAȚIEI NONFORMALE
Valeria BOTEZATU Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Din perspectiva teoretică și praxiologică, educația nonformală reprezintă o dimensiune importantă a educaţiei permanente şi parte integrantă a învăţării pe tot parcursul vieţii.
În articolul de față se analizează conceptul și caracteristicile educației nonformale și se prezintă abordările psihope- dagogice referitoare la organizarea activităților educaționale în contextul educației nonformale. Abordările pedagogice ale educației nonformale se referă la sistemul de teorii reprezentat de teoria învățării prin cooperare, teoria umanistă a personalității și abordarea educației centrate de cel ce învață, care asigură direcții teoretice în vederea organizării efici- ente a activităților extracurriculare și extrașcolare. Educația nonformală se bazează și pe teorii psihologice precum teoria behavioristă, teoria constructivistă, teoria socio-cognitivă abordate într-o viziune integralistă şi postmodernă.
Cuvinte-cheie: educație nonformală, activități extracurriculare, învățământ extrașcolar, educație, abordări psi- hopedagogice, cadre didactice, elevi.