METODA STED CA INSTRUMENT DE ARMONIZARE A RELAȚIEI DINTRE PERFORMANȚA EDUCAȚIEI PROFESIONALE ȘI PIAȚA MUNCII ÎN REPUBLICA MOLDOVA – OPORTUNITĂȚI DE APLICARE ȘI LECȚII DE ÎNVĂȚAT

Veronica PRISĂCARU Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Obiectivul de bază al investigației a constat în elucidarea esenței și aspectelor aplicative ale metodei STED ca instru- ment de adaptare optimă a ofertei educaționale, în aspect cantitativ și calitativ, la necesitățile pieței muncii și, implicit, de sporire a competitivității instituțiilor de învățământ profesional în condițiile marketizării educației profesionale. În vederea realizării obiectivului nominalizat, se expune experiența de aplicare a metodei STED, fiind relevate în special limitările investigațiilor efectuate și, în această bază, formulate recomandări de sporire a eficacității aplicării metodei respective. Cuvinte-cheie: angajatori, competențe, comunicare, educație profesională, metoda STED, performanță, piața muncii.

Publicat

2021-03-13

Număr

Secțiune

Articole