APLICAREA STRATEGIILOR MANAGERIALE ÎN CONDIŢIILE EXTINDERII CORPORAŢIILOR ROMÂNEŞTI
Ion DUMITRU Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
Rezumat
Evoluţia şi funcţionarea companiilor româneşti au atât o puternică determinare contextuală – fiind influenţate de condiţiile mai mult sau mai puţin favorizante în care îşi desfăşoară activitatea, de mutaţiile ce au avut loc în mediul lor exterior odată cu schimbarea de sistem – cât şi managerială, constând în calitatea diferită a managementului practicat la nivelul acestora şi în insuficienţele manifestate în domeniu: inerţie, orientare către problemele curente, rigiditate structurală. Procesul de modernizare a structurilor şi strategiilor corporaţiilor româneşti în contextul fenomenelor de internaţionalizare şi globalizare necesită aplicarea multor tipuri de strategii având drept obiectiv adaptarea companiei la un mediu în continuă transformare şi, totodată, reducerea riscului antreprenorial. Cuvinte-cheie: corporaţii, gestiune corporativă, controlul acţionariatului, sistemul motivării şi remunerării managerilor, preţul activelor financiare, diversificarea activelor de portofoliu, venitul acţionarilor, statutul corporaţiei.