STUDIEREA MOTIVĂRII ŞI PORTOFOLIULUI CLIENŢILOR SERVICIILOR FITNESS
Mihaela GROSMANA Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
Rezumat
Necesitarea studierii abordărilor în evaluarea rezultatelor activităţii de marketing este condiţionată de faptul că resursele financiare utilizate pentru activitatea de marketing nu totdeauna sunt apte de a confirma rezultatele reale ale marketingului, iar aceasta nu permite companiei să-şi realizeze complet potenţialul dezvoltării şi obţinerii beneficiului. Pentru efectuarea evaluării rezultatelor activităţii de marketing devine importantă sarcina de a elabora şi implementa sistemul de indicatori de marketing. Esenţa acesteia constă în faptul că utilizarea sistemului de indicatori de marketing este orientată spre evaluarea rezultatelor activităţii de marketing în scopul adoptării deciziilor de marketing strategice şi operative. La elaborarea sistemului de indicatori de marketing trebuie să se ţină cont de specificul gestionării de marketing, caracteristic sferei serviciilor. Cuvinte-cheie: instrumentar de evaluare, activităţi de marketing, sistem de indicatori manageriali, gestiunea marketingului, piaţă a serviciilor, portofoliu de clienţi, matrice de evaluare, teoria controlului, teoria instituţională, teoria agenţilor, teoria orientării.