CONSOLIDAREA TRIUNGHIULUI CUNOAȘTERII „EDUCAȚIE-CERCETARE-INOVARE” LA USM: STUDIU DE CAZ
Tatiana BULIMAGA, Veaceslav SPRINCEAN, Adrian PALADI, Marianna SAVVA, Florentin PALADI Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Articolul de față reprezintă o analiză a componentelor triunghiului cunoașterii „Educație-Cercetare-Inovare”, efectuată în baza studiului conținutului proiectului Erasmus+ CBHE Educație pentru Drone – eDrone, în atenție fiind luată legă- tura lor reciprocă și complementaritatea acestui proiect cu proiectul de cercetare Tehnologii fizice avansate cu aplicarea UVS în monitorizarea şi modelarea factorilor de mediu – Monitor3D, desfășurate la Universitatea de Stat din Moldova (USM). Sunt prezentate instrumentele și căile de transfer de cunoștințe de la un proiect educațional privind dezvoltarea capacităților instituției și de formare a competențelor la un proiect național de cercetare și inovare. Acest studiu de caz poate servi drept model și ar putea fi multiplicat și în cazul altor proiecte. Cuvinte-cheie: triunghiul cunoașterii, educație, cercetare, inovare, transfer al cunoștințelor, sustenabilitatea proiectului, proiectul eDrone, proiectul Monitor3D