PROGNOZA ÎN ORGANIZAREA SERVICIILOR 112: PERSPECTIVA METODOLOGICĂ
Svetlana BODRUG, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Analiza lucrului serviciului 112 folosind bazele de date, in dependență de orele de lucru, de intensitate, de profilurile de boli, remunerarea personalului și alte momente reale specifice serviciului. Poate făcută prognoza necesarul
societății și ca rezultat de diminuat cheltuielile și de satisfăcut cererile populației în serviciu salvării de afecțiuni dese
ori fatale. În acest scop sunt necesare diverse simulări, imitații, efectuate calcule (prin metoda Simplex) pentru identificarea numărului optim de ,,fragmentare” a zilei. Prognozele, de asemenea, pot fi utile şi în procesele de angajare
a personalului în serviciu 112. Important este de formulat şi rezolvat probleme concrete, pornind de la situații reale
care se reflectă în modelul sistemului informațional.
Cuvinte cheie: subintervalele, trendurile solicitărilor, numărul echipelor 112, dependența corelativă, ecuația de
regresie, orarul schimburilor, matricea iterațiilor, funcția obiectiv.